קניית רכב יד 2- המדריך המלא
קבלו הצעת המחיר משתלמת

קניית רכב יד 2- המדריך המלא

תוכן עניינים
רכב יד 2

הגיע הזמן להחליף את הרכב שלכם? לא יודעים איך לבחור את הרכב המושלם, כזה יעבוד כמו שעון וישמש אתכם שנים ארוכות? הגעתם למקום הנכון. במיוחד בשבילכם הכנו מאמר על איך תקנו רכב יד 2.

בחירת סוג הרכב

בחירת הרכב מתחיל מבירור צרכים. האם הוא ישמש אותנו לנסיעות ארוכות או קצרות? כמה אנשים צריכים להיכנס בתוך הרכב? אלה שאלות שחייבות להישאל בהתחלה כך שחיפוש אחר הרכב יהפוך לפשוט וקל.

נסיעות קצרות או ארוכות

במידה והרכב ישמש אותנו לנסיעות ארוכות חשוב לקחת בחשבון את נושא הדלק. כמה דלק הרכב צורך? רכב לא חסכוני עלול להפוך מהר מאוד להוצאה גדולה.

כמה אנשים עתידים לנסוע ברכב?

האם אתם משפחה גדולה או רווק? קניית רכב שלא מתאים לכמות הנוסעים ברכב תהפוך ללא נעימה בנסיעות ארוכות. צפיפות במושב האחורי של הרכב גורר אחריו בכי ותלונות רבות מצד הילדים. הקפידו לרכוש רכב כך שלכל נוסעי הרכב יהיה נוח.

שטח או כביש

התאימו את הרכב לסגנון החיים שלכם. אם אתם אוהבים לטייל בשטח בשישי שבת או סתם ככה במהלך השבוע, אתם בטח תעדיפו ג'יפון שיכול לקחת אתכם בשלום בין השדות השונים.

בקרו בלוח יד 2

ישבתם עשיתם את החושבים ובחרתם מספר סוגי רכבים שיכולים להתאים לכם. לפני שאתם יוצאים לחיפושים בלוח רכב הצטיידו במחירון רכב, כך תדעו עלות מוערכת של הרכבים שאתם עומדים לבחון. הגיע הזמן להיכנס ללוח רכב יד 2 השונים. מה נבחן בלוח רכב?

  • מחיר- האם מחיר הרכב תואם למחירון המשוקלל של הרכב?
  • יד- כמה ידיים הרכב עבר. רכב שעבר הרבה ידיים בתקופה קצרה לרוב מעיד על בעיה שהבעלים מתקשים לפתור.
  • ק"מ- כמה ק"מ יש לרכב? שימו לב שממוצע סביר הוא 20 אלף ק"מ בשנה. הרכב עשה פחות או יותר? התעניינו מי נהג ברכב ולמה הרכב שימש.
  • שנה- רכבים ישנים הם באלי בלאי גבוה יותר מהרכבים החדשים. חשוב לבדוק איך הרכב טופל ובאיזה מוסך.

בדיקת רכב יד 2

כשמגיעים לראות את הרכב הסתכלו מכל הכיוונים. בדקו במנוע האם יש סימני שמן, האם המנוע נראה שמור? האם ישנם רעשים מוזרים ועוד. האם יש סימני צבע או הבדלי צבע ברכב. בדקו איפה בעל הרכב עשה טיפול לרכב

בקשו מבעל הרכב לצאת לנסיעת מבחן והרגישו את הרכב. בדקו שאין רעידות במהלך הנסיעה, בדקו את מערכת הבלימה של הרכב, הסתכלו שהעברת ההילוכים עוברת בצורה תקינה והרכב לא מתנהג בצורה משונה בעת העברת ההילוכים.

ממה להיזהר בקניית רכבים יד שניה?

אתם מדפדפים בין המודעות ורואים את הרכב שאתם רוצים, מה הן אותות ההזהרה שאפשר לזהות כבר במודעה עצמה:

  1. הרכב נמכר עקב מעבר לחו"ל- לרוב אנשים רוצים להיפתר מהרכב עקב בעיה ולכן מתרצים תירוצים. רוב הסיכויים שאחרי שתיקנו את הרכב המוכר יעבור ל"מצב טיסה", יעלם ולא יענה.
  2. מציאה- המציאה נמצאת ברכב כבר מעל לשבוע, כנראה שהיא לא כזאת מציאה. היזהרו.

אך אפשר להיזהר ולעשות קנייה רכב יד 2 נכונה?

לאחר שראיתם את הרכב, דבר ראשון בדקו את העבר הביטוחי של הרכב. באמצעות האתר "מרכז הסליקה של חברות ביטוח בע"מ" תוכלו להזין את הפרטים של הרכב ולבדוק האם הרכב עבר תאונה. במידה והרכב לא עבר תאונה קשה תוכלו לעבור לשלב הבא.

מכון רישוי לבדיקת רכבים

במכוני הרישוי השונים ישנו שירות לבדיקת תקינות הרכב. קחו את הרכב לבדיקה על ידי אחד מהמכונים שאתם סומכים אליהם. כך שתקבלו את חווית הדעת הטובה ביותר.

זיכרון דברים לרכב

מומלץ לעשות זיכרון דברים לפני ביצוע הרכישה. להורדת תבנית זיכרון דברים לחצו כאן >> דוגמא לזיכרון דברים

שתפו:

אולי יעניין אותך גם...

קבלו הצעת מחיר משתלמת